piątek, 3 lutego 2012

Bransoletki z muliny-jak je zrobić?

W tym poście wytłumaczę wam jak zrobić bransoletkę z muliny. Są one bardzo proste, niektóre jednak są bardzo skomplikowane, ale efekty są zaskakujące.
przykład bransoletek
Co potrzebujesz:
-mulina,
-nożyczki,
-spinacz lub agrafka,
-koraliki.


Sposób wykonania:

1.Wybierzcie sobie dwa dowolne kolory muliny, z których chcecie wykonać swoją bransoletkę. Postarajcie się aby do siebie pasowały.
2.Utnijcie z każdego koloru muliny po trzy ok. 70 centymetrowe kawałki. W sumie powinniście otrzymać 6 sznureczków muliny.
3.Teraz chwyćcie końce wszystkich 6 kawałków muliny. Zwiążcie je razem, robiąc węzeł w odległości ok.2 cm od jednego końca.
4.Zabezpieczcie związany koniec muliny poprzez przypięcie go do jakiejś powierzchni (np. poduszki lub maskotki ) przy pomocy spinacza lub agrafki. W ten sposób ułatwicie sobie pracę.
5.Oddzielcie od siebie poszczególne kolory muliny. Trzy nici jednego koloru przesuńcie na prawą stronę, pozostałe trzy drugiego kolory przesuńcie na lewą stronę.
6. Następnie złapcie do ręki trzy nici znajdujące się po lewej stronie.
7.Owińcie je nad i pod nićmi znajdującymi się po prawej stronie tworząc pętlę.
8.Przeciągnijcie nici przez pętle i mocno pociągnij, tworząc w ten sposób węzeł.
9.Chwycie teraz trzy nici muliny znajdujące się po prawej stronie.
10.Owiń je wokół nici znajdujących się po lewej stronie, formując tym samym pętle.
11.Przeciągnijcie nici przez pętlę, mocno zaciśnijcie, tworząc węzeł.
12.Powtarzaj kolejno kroki od 6 do 11, aż do uzyskania pożądanej długości bransoletki.
13.Kiedy już uzyskacie pożądaną długość, złapcie wszystkie końce muliny i zróbcie na nich węzeł.
14.Przytnijcie końce muliny zostawiając ok. 2 cm długości od zawiązanego węzełka.
15.Zmierzcie teraz bransoletkę, którą właśnie wykonaliście i zwiążcie przeciwległe jej końce.
Wskazówki i ostrzeżenia:
-wybierzcie kolory, które są dla was lub te, w których czujecie się najlepiej,
-dobierajcie kolory bransoletek do okazji czyli na walentynki wybierzcie różne odcienie czerwieni, na Halloween wybierzcie kolor czarny i pomarańczowy,
-dodajcie do swojego dzieła koraliki, możecie nawlec je na mulinę co 2-3 supełki lub na końce bransoletki. Nadacie jej oryginalny wygląd.
PS. Zamiast dwóch możecie wykorzystać trzy, cztery , pięć i więcej kolorów muliny.
podobne powinniście otrzymać
A teraz jeszcze  fot. nieco trudniejszych bransoletek:
bransoletka z wzorem misia 

I jeszcze może jedno z wzorem w łapki:

bransoletka z wzorem łapek
Mam nadzieję że to co napisałam wyżej wam się przyda ; )
 

                                                                                                                  Loczek

3 komentarze:

  1. Fajny blog oczywiście dodaje się do obserwatorów. Dotąd nie wiedziałam jak je robić. Zapraszam do mnie http://strawberryi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. dzieki ;] też robiłam kiedys bransoletki, ale w moim przypadku pochłaniały za dużo czasu, bo jedną robiłam 3 godz. ; o

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam takie bransoletki gdy byłam w szpitalu, ale niedawno zapomniałam jak się je robi ;( Na szczęście ty mi przypomniałaś ;)

    OdpowiedzUsuń